Ο λογότυπος μίας επιχείρησης πρέπει να συνδυάζει κάποια βασικά χαρακτηριστικά:
Να είναι ευανάγνωστος, να είναι απλός στο σχεδιασμό του χωρίς υπερβολικά πολλά γραφιστικά «στολίδια», να έχει καθαρά χρώματα για να μπορεί να εφαρμόζεται σωστά όπου χρειάζεται, να εξασφαλίζει αρμονία με το αντικείμενο της επιχείρησης και να τραβάει την προσοχή έτσι ώστε να μένει στο μυαλό αυτού που το βλέπει.
Ο λογότυπος που θα σχεδιαστεί για μία επιχείρηση είναι που θα καθορίσει στη συνέχεια και το σύνολο της εταιρικής ταυτότητας.